Onlangs heb ik na jaren weer een echte Vivencia-communicatieklus afgerond: een website voor het aannemersbedrijf Koopman Bouw & Interieur BV in Wognum. Mijn neef Eric Koopman en zijn vrouw Susanne zijn erin geslaagd om hun bedrijf veilig door de economische crisis te loodsen. Sterker nog, hun aannemersbedrijf heeft een geweldige groei doorgemaakt.
Dankzij hun vakmanschap, hun manier van werken, de specialistische bedrijven en zzp-ers waar zij een beroep op doen, krijgen zij de prachtigste opdrachten. Gerenommeerde (binnenhuis)architecten, bouwbedrijven en bouwbegeleiders weten hen steeds vaker te vinden. Het was, kortom, tijd voor een nieuwe website – één die in beeld en tekst duidelijk maakt wat zij allemaal in huis hebben.
We zijn begonnen met het helder krijgen van de markten waar zij zich inmiddels in begaven en het soort werk dat zij graag vaker zouden willen doen. Zo kwamen we uit op een heldere webstructuur. Binnen die structuur bleek hun werkgebied zó divers, dat we uiteindelijk tot een omvangrijker site kwamen dan verwacht. Met een breed scala aan foto’s en filmpjes.
Met hulp van een gespecialiseerd WordPress-websitebouwbedrijf hebben we een nieuw webontwerp gemaakt, passend bij de bestaande bedrijfshuisstijl. Het vullen van de site met de door ons aangeleverde foto’s, filmpjes en de door mij geredigeerde teksten hebben de webbouwers vervolgens voor hun rekening genomen. Deze zomer ging de site online, vlak voor de grote familie Koopman-reünie op het erf van Eric en Susanne.
Hieronder een indruk van hun oude website, ooit door Susanne zelf ‘in elkaar geknutseld’. (Iets dat ik haar niet nadoe.) Gelukkig zijn er voor groeibedrijven als Koopman Bouw & Interieur BV goede specialisten aan wie je het kunt overlaten om je bedrijf in de etalage te zetten. Met deze nieuwe website als resultaat.